Navne og begivenheder juni 2021

Juni byder på en række spændende aktiviteter og arrangementer, herunder Folkemøde, grundlovsarrangementer, Tal Med, Den Radikale Skole og principprogram-møder. Se mere i nedenstående oversigt, hvor du også kan se kandidatindkaldet til valg af ny landsformand og næstformand samt hvem der blev valgt i resolutionsudvalget og skrivegruppen for program om alkoholpolitik på hovedbestyrelsesmødet 29. maj.

Kandidatindkald: Radikale Venstres landsforbund skal have ny landsformand og landsnæstformand til landsmødet i september. Læs kandidatindkaldet her:

Kandidatindkald

Resolutionsudvalget:
Følgende tre medlemmer blev på hovedbestyrelsesmøde 29. maj valgt til resolutionsudvalget: Rune Christiansen, Marianne Tøttrup og Kasper Tingkær.

Skrivegruppe for program om alkoholpolitik: Følgende medlemmer blev på hovedbestyrelsesmødet 29. maj valgt til skrivegruppen for program om alkoholpolitik: Marie Magne Brixtofte (formand), Karin Friis Bach, Annette Randløv, Aksel Houmann, Thomas Sandvang Jensen.

Folkemøde: Der er Folkemøde den 17.-19. juni. Læs mere om Radikale Venstres planer, herunder program for de enkelte dage på hjemmesiden her:

Folkemødet 2021

1. juni: Præsentation af KRV-politikhåndbog
Introduktion til politikhåndbog med bl.a. Svend Thorhauge og Martin Lidegaard. Efterfølgende distribueres håndbogen bredt. Læs mere og tilmeld dig via

Den Radikale Skole

5. juni: Grundlovsarrangementer
Sofie Carsten Nielsen er bl.a. i Nyborg. Se mere her:

Facebook-begivenhed

Se listen over alle talerne rundt omkring i landet her:

Grundlovsdag 2021

6. juni: Samtaledag med Dialogforum for Europapolitik
 om Europas fremtid - Sikkerheds- og udenrigspolitik

Facebook-begivenhed

12. juni: Tal Med

Hent skilt til print her

Skilt til print

og til digitalt brug her

Digitalt skilt

16. juni: Den Radikale Skole
 om "Dørbank - Hvorfor og hvordan?"
Blive klogere på, hvordan man bliver god til at gå dør til dør.

Tilmeld dig her

Principprogram-møder

Tirsdag den 25. maj skød vi temamøderne om det nye principprogram i gang med det digitalt møde om klima, miljø og natur. I juni måned fortsætter vi med de resterende fire temamøder.

Aalborg: Verden omkring os – 3. juni kl. 19.00-21.30. Ved Christian Friis Bach og Marianne Mulle Jensen. Tilmeld dig her.

København: Folkestyre og oplysning; Kultur, medier og religion – 8. juni kl. 17.30-20.00. Ved Samira Nawa og Anders Thomsen. Tilmeld dig her.

Aarhus: Stat, marked og civilsamfund – 15. juni kl. 17.00-19.30. Ved Svend Thorhauge og Morten Munch Jespersen. Tilmeld dig her.

Kolding: Sundhed, opvækst og uddannelse – 17. juni kl. 19.00-21.30. Ved Christopher Røhl Andersen og Svend Thorhauge. Tilmeld dig her. (OBS: Foreløbig dato. Ved ændringer opdateres begivenheden i den radikale kalender her og tilmeldte får besked per mail).

Det er i høj grad møder, hvor vi stiller store spørgsmål, ideudvikler og drøfter de store linjer i partiets principper. Det er således ikke møde, hvor selve principprogrammet bliver nedfældet, men et møde, hvor skrivegruppen vil tage imod jeres input med henblik på at skrive de konkrete afsnit af programmet. Du kan læse mere om processen her.