Navne og begivenheder September

Nu går vi ind i september måned, og skyder dermed den radikale efterårsæson i gang. Det gør vi med landsmøde, samtaledag og spændende debatmøder om det nye udenrigspolitiske program. Læs mere om det hele her!

Landsmøde 19. september

OBS: Tilmeldingsfrist søndag den 6. september 2020.

Så nærmer vi os deadline for tilmelding til årets landsmøde, der afholdes lørdag den 19. september på Hotel Nyborg Strand.

Programmet er tæt pakket med bl.a. politisk debat, taler og valg af landsnæstformand inden vi slutter af med at skyde kommunal- og regionsvalget i gang.

Landsmødet afholdes i år over én dag pga. corona-situationen, og der vil naturligvis blive taget de nødvendige foranstaltninger. Landsmødet afholdes på Hotel Nyborg Strand, men vil også blive live-transmitteret.

Alle medlemmer kan tilmelde sig, men delegerede vil have førsteret i tilfælde af at deltagerantallet skal nedjusteres. Alle skal tilmelde sig landsmødet via linket nedenfor.

Læs mere om tilmelding og se programmet på facebook her [https://www.facebook.com/events/1491229141063050/] eller på radikale.dk her [https://lm20.radikale.dk/]

Tal med 5. september

Folk kalder på deres politikere og spørger: hvad skal der ske nu, hvad er jeres planer? Der er et næsten akut behov for en samtale, der ikke foregår på de sociale medier, men ansigt til ansigt (med behørig afstand).

Lørdag den 5. september genoptager vi den direkte samtale med mennesker og spørger dem, hvad meningen er med det hele, og hvordan vi kommer videre herfra. Der er så meget at snakke om, og der er så mange holdninger, der fortjener at blive hørt og bragt videre. Vi væbner os med håndsprit, behørig afstand og et åbent sind. Og vi venter lidt med dørkampagnerne.

Vi håber, I vil være med. Hvis I vurderer, det ikke fungerer i jeres område, så er der i den udsendte kampagnemail vedhæftede ’Inspiration til samtaler’ med et bud på et ”coronakoncept”.

Modtager du ikke kampagnemail, så tilmeld dig her: kampagne.radikale.dk/kampagnemail

Onlinemøde med kandidater til landsnæstformandsposten

På landsmødet den 19. september skal Radikale Venstre have ny landsnæstformand, da Bitten Schjødt Kjær stopper.

Derfor afholder vi et onlinemøde tirsdag den 8. september klokken 19-21, hvor alle medlemmer er velkomne. Her vil de opstillede kandidater til landsnæstformandsposten præsentere sig.

Indtil videre har Sanne Højgaard Klietsch, København, meldt sig som kandidat. Hun vil på mødet give en præsentation af sig selv og begrunde, hvorfor hun stiller op som landsnæstformand. Herefter vil der være mulighed for spørgsmål for de fremmødte.

Skulle øvrige kandidater til landsnæstformandsposten melde sig på banen inden 8. september, vil de ligeledes få mulighed for at præsentere sig og være med på mødet.

Man deltager på mødet via dette Teams-link: https://bit.ly/nfmøde080920.

Alle medlemmer er som nævnt velkomne på mødet. Ved spørgsmål kontakt Kristian Brandrup (kristian.brandrup@ft.dk / 61 62 43 54).

Debatmøder om det udenrigspolitiske program

Det udenrigspolitiske program, som skrivegruppen har arbejdet på siden starten af året, er ved at være klar til høring. I den forbindelse er der arrangeret tre debatmøder om emner, som vil sætte fokus på nogle af de emner der behandles i programmet. Ønsker man at læse programmet inden man deltager i møderne kan det findes på medlemsnetværket på radikale.dk.

Verden ændrer sig, m. Martin Lidegaard

Siden afslutningen af den kolde krig har Danmarks udenrigspolitiske orientering på mange måder ligget fast. Men de seneste års opbrud blandt vores nærmeste allierede, og opbruddet af den amerikanske verdensorden tvinger os til at tænke nyt.

Tid & sted: Tirsdag d. 8. september kl. 19:30-21:30, det radikale gruppeværelse på Christiansborg. Det er også muligt at deltage via Teams, benyt Deltag i Microsoft Teams-møde

Tilmelding ved fysisk deltagelse i mødet til Benedikte Alberg Kloth på benedikte.kloth@ft.dk

Danmarks udenrigspolitik og Kina, m. Mette Holm

Danmarks forhold til Kina er for tiden godt – og på samme tid er Kinas forhold til frihed, demokrati og menneskerettigheder alt andet end godt. Og hvor godt Kinas forhold er til den frie verden som sådan, er meget svært at sige. Mindst lige så svært kan det være at afgøre hvordan Danmark bør og kan agere i forhold til Kina.

Tid & sted: Onsdag d. 23. september kl. 18:00-20:00, Radikale Venstre København, Kompagnistræde 22, København K. Det er også muligt at deltage via Skype, link oplyses til tilmeldte.

Tilmelding til Benedikte Alberg Kloth på benedikte.kloth@ft.dk. Venligst oplys om du deltager fysisk eller ønsker Skype-link.

Hvor står Danmark i Grønland – Og Arktis? M. Peter Viggo Jakobsen

Danmark kaldes til tider en "arktisk stormagt", men hvor kan vi reelt gøre en forskel når først stormagterne begynder at interessere sig for nye arktiske sejlruter, ny adgang til kostbare råstoffer – og ikke mindst nye militære muligheder?

Tid & sted: Onsdag d. 30. september kl 18:00-20:00, Radikale Venstre København, Kompagnistræde 22, København K. Det er også muligt at deltage via Skype, link oplyses til tilmeldte.