Navne og begivenheder marts 2021

Foråret står for døren, hvilket betyder, at vi går imod lysere tider, men også at der er flere radikale arrangementer i udsigt.
Læs mere om det hele her:

Kickstart af Dialogforum for Uddannelse og Forskning
9. marts 2021 kl. 16.30-18.00

Kalder alle interesserede i uddannelse og forskning.

På Hovedbestyrelsesmødet i Radikale Venstre d. 30. januar blev der valgt nyt formandskab for Dialogforum for uddannelse og forskning. Vi har i februar brugt tiden på at forberede kickstarten, der nu lyder. Du er inviteret med! Vi holdet virtuelt møde på Zoom med følgende dagsorden:

• Præsentation af forum og formandskab
  • Præsentation af vision og mission
  • Organiseringen i Dialogforum for uddannelse og forskning
  • Åben snak om emner, områder, spor, ideer, interesser fra medlemmer
  • Invitation til at være en del af styregruppen
  • Invitation til styregruppemøde d. 22. marts 2021 kl. 16.30-18.00

Skriv datoen i kalenderen og glæd dig til at møde andre med stor passion for vores uddannelses- og forskningspolitik!

Følg dette link, når mødet afholdes d. 9. marts kl. 16.30-18.00

LINK TIL MØDET

Vi glæder os til at se dig.

Venlige hilsner

Gitte Madsen og Bitten Schjødt Kjær

(formandskabet i Dialogforum for uddannelse og forskning)

Tal med om fremtiden for det indre marked: Samtaledag 27. marts 2021

Dialogforum for Europapolitik kickstarter deres nye initiativ af samtaledage med at tale om det indre marked. Samtaledagene lægger op til debat om EU's fremtid og har til mål at samle et radikalt holdningspapir på emnet ved slutning af hver samtaledag. Holdningspapirerne er Radikales indspark til Conference on the Future of Europe og vil danne grundlag for resolutioner, som vi kan stille til vores europæiske paraplyorganisation ALDE.

Hold øje med netværket og Radikalt dialogforum for Europapolitik for info om tilmelding og forudgående spørgeskema.

Hold øje med gruppen her

”Perler på en snor”: Forløb i Den Radikale Skole om borgerinddragelse før, under og efter KRV21

I marts starter "Perler på en snor", der er et sammenhængende forløb om borgerinddragelse bestående af fire online sessioner.

Gennem et forløb på fire aftener skal vi høre om ‘best practice’ på området, vi skal høre fra udenlandske eksperter og så skal vi ikke mindst selv arbejde med begreberne. Målet er at vi får en fælles forståelse for ægte borgerinddragelse og får nogle praktiske værktøjer, så vi kan lave vores egne events borgerinddragende events i forbindelse med kommunal- og regionsrådsvalget.

Tilmelding foregår på denradikaleskole.dk.

Er du kandidat eller kampagneaktiv og endnu ikke kommet med om bord i Den Radikale Skole?

TILMED DIG HER

Politisk forårsmøde 24. april 2021

Politisk forårsmøde vender vanen tro tilbage i 2021. Denne gang i en online version.

Mødet løber af stablen d. 24. april. Sæt derfor allerede nu kryds i kalenderen denne dato.

Foreningstræf 25. april 2021

Foreningstræffet vender stærkt tilbage i 2021. Sæt derfor allerede nu stort kryds i kalenderen d. 25. april.

Træffet afholdes online, og afvikles fra 09.00-16.00. Programmet vil være spæk fyldt med interessante oplæg og workshops, som både klæder dig på til det lokale foreningsarbejde, men også kan bruges frem mod KRV21.

Der er oprettet en Facebook begivenhed i gruppen ”Foreningsudviklere i Radikale Venstre”. Meld dig ind i gruppen og tilmeld dig begivenheden, for at kunne følge med i den løbende opdatering af programmet.

Gå til gruppen her

Foreningstræffet er målrettet formænd, næstformænd, bestyrelsesmedlemmer og medlemmer, der er interesserede i at tage et ledende ansvar for foreningen.