Fremad fra håb til handling

Skal vi åbne døren til fremtiden? Eller skal vi stå stille? Vi er ikke i tvivl. En ny retning for Danmark skal kunne mærkes. Der skal handling til. Derfor præsenterer den radikale folketingsgruppe 15 mål for et grønt, frit og stærkt Danmark.

Tilliden til politik har i mange år været bekymrende lav. Det er der mange forklaringer på. Men centralt står det, at symbolpolitikken har fået lov at sætte dagsordenen og har skubbet virkelighedens problemer til side.

Med folketingsvalget tog vi første skridt i en ny retning. Kursen er sat, men tilliden bliver først vundet, når forandringen er reel og kan mærkes. Når håbet bliver omsat til konkret handling.

Med udspillet "Fra håb til handling" stiller vi os i front for forandringen og tegner de radikale ambitioner og mål for de kommende år op. For tillid næres af åbenhed. Derfor vil vi tage livtag med politik, der lukker sig om sig selv eller føres henover hovedet på folk. Vi vil fremad sammen med alle dem, der vil et grønnere, friere og stærkere Danmark.

Læs udspillet Fra håb til handling