Vær med til at forme fremtidens klimapolitik

Radikale Venstre lancerede i januar et Grønt Generationsråd. Rådet består af almindelige danskere og skal bringe borgere og politik tættere sammen. Vi ønsker at gentænke den demokratiske samtale - ikke mindst om klimaet. Rådet skal konkret hjælpe os med at forme fremtidens klimapolitik, for der er brug for at finde fælles løsninger på klimakrisen. Og vi har også brug for dig!

Derfor vil vi gerne invitere dig med til en åben samling i Grønt Generationsråd den 27. april kl. 18.00-20.00.

På mødet vil du få indblik i rådets arbejde og få mulighed for at dele dine overvejelser med rådets deltagere. Samtalen foregår digitalt via zoom, og du tilmelder dig her. Så kontakter vi dig, når vi kommer lidt nærmere.

På mødet vil medlemmerne i Grønt Generationsråd fortælle om deres arbejde og de temaer, som de har fokus på, og du vil få mulighed for at dele dine tanker om både udfordringer og løsninger. Derefter vil rådet lade jeres overvejelser indgå i de anbefalinger, som de overrækker til politikkerne den 8. maj.

Anbefalinger, som politikerne i den radikale folketingsgruppe har forpligtiget sig på. Læs mere om det politiske mandat her.

Her ser du medlemmerne i rådet, der består af danskere på tværs af aldre, uddannelser og landsdele.

Vi tror på, at politik skal laves sammen med dem, det handler om: Borgerne. Og vi håber derfor rigtigt meget, at du har lyst til at være med til den åbne samling.

Husk, at du skal tilmelde dig for at være med. Vi ser frem til at åbne samtalen om klimaudfordringerne endnu mere op.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektleder Maja Rimer på 61625594.

Du tilmelder dig på formularen herunder: