Medlem

Vil du være med i kampen for et grønnere, friere og stærkere Danmark? Så bliv medlem af Radikale Venstre eller meld dig som frivillig.

Som medlem gør du en forskel også uden for stemmeboksen. Du bliver en del af et fællesskab af radikale ildsjæle landet over. Medlemmerne er Radikale Venstres livsnerve og giver uundværlige inputs til vores arbejde og udvikling. Læs mere om medlemskab.

Meld dig som frivillig her

Til dig som er medlem:

Medlemsnetværket

Log-in eller opret dig på medlemsnetværket. Her kan du blandt andet følge med i og byde ind på emner i de otte dialogfora. Du kan orientere dig om seneste nyt i partiet og gå i dialog med andre medlemmer på netværket.

Har du problemer eller spørgsmål til, hvordan du opretter dig på medlemsnetværket? Så kan du læse mere om, hvordan du opretter dig her.

Gå til medlemsnetværket

Selvbetjeningen

Er du er medlem af partiet kan du bruge selvbetjeningen til at ændre dine medlemsoplysninger,  betale kontingent og tilmelde dig større arrangementer.

selvbetjeningen

Læs mere om Radikale Venstre:

Partiet

Læs for eksempel mere om partiets opbygning, historie og principprogrammer.

Gå til en oversigt over kommende udvalgsmøder og arrangementer i partiet.

Politik

Læs mere om radikal politik og hvordan du kan være med til at udvikle politik.

Genveje:

Lokale og regionale foreninger

Radikal historie

Vedtægter og retningslinjer

Vær med til at udvikle politik

Webshoppen

Bibliotek

Samværspolitik

Radikalt Onlinemagasin

Her finder du en oversigt over de forskellige lokale foreninger:

Kommuneforeninger
Storkredse

Gå til oversigt

Det Radikale Venstre blev stiftet i 1905

Før anden verdenskrig
Fra omkring 1880 og fremover, og ikke mindst efter dannelsen af den første folkevalgte danske regering i 1901 (parlamentarismens sejr over kongemagten), fandt dele af partiet Venstre, der var det gamle bondeparti, at dette parti havde svigtet den demokratiske liberalisme og var drejet mod højre. Allerede dengang blev denne minoritetsgruppe betegnet som de radikale.

Læs mere her

Læs alle Radikale Venstres vedtægter og retningslinjer her.

Læs mere her

Hvis du gerne vil være med til at skabe et stærkere, grønnere og mere rummeligt Danmark, er det et godt første skridt at melde sig ind i et parti og ikke mindst i Radikale Venstre, hvor der er rige muligheder for at gøre sig gældende allerede fra første dag, du er medlem.
Den radikale politik udvikles i et samspil mellem de folkevalgte og deres baglande tilsammen kaldet det Radikale landsforbund. De radikale synspunkter kan udspringe fra mange steder i landsforbundet, men de formes altid i samtale.

Kom indenfor og ta' et kig rundt i webshoppen, hvor vi har en masse forskelligt magenta merchandise.

Gå til webshoppen

I biblioteket kan du finde relevante oversigter, guides og håndbøger.

Gå til bibliotek

Formålet med denne politik er at bidrage til et foreningsliv, hvor alle frivillige, folkevalgte og ansatte i Radikale Venstre kan trives og føle sig trygge. Det er vigtigt for partiet at opstille nogle retningslinjer for at modvirke uacceptabel adfærd, men også at sørge for en god omgangstone og foreningskultur.

Læs samværspolitikken

Radikalt er vores onlinemagasin til medlemmerne, som udkommer månedligt. Her kan du hver måned læse radikale historier - både lokale, nationale og internationale vinkler.

Se seneste udgivelse